دریافت اقامت ترکیه 2023: چگونگی اخذ اقامت ترکیه

توسط: ادمین 16 اسفند 1401

توجه:

مطالب قانونی نوشته شده در این مقاله متعلق به تاریخ نوشته شدن آن است و برای اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر با کارشناسان ما در مجموعه پالافکس در ارتباط باشید.

دریافت اقامت ترکیه از طریق روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. مزایای عالی اخذ اقامت ترکیه باعث شده تا در سال‌های اخیر ایرانی‌های زیادی به آن علاقه‌مند شوند.

کشور ترکیه یکی از مقاصد محبوب ایرانی‌ها برای سفر به شمار می‌رود. زیبایی‌های طبیعی این کشور در کنار آثار تاریخی و البته جذاب آن، دل هر گردشگری را می‌برد. در سال‌های اخیر اما این کشور با سیاست‌های خاصی که به خرج داده است، توانست سرمایه‌گذاران زیادی را جذب کند. در این میان ایرانی‌ها به دلایلی مانند نزدیکی فرهنگی، وجود آزادی بیشتر، نزدیک بودن آن به ایران و روبه‌پیشرفت بودن ترکیه، این کشور را برای ادامه زندگی خود انتخاب می‌کنند. دریافت اقامت ترکیه روش‌های مختلفی دارد که هرکدام شرایط خاصی برای افراد خواهد داشت. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم تا به همه موارد مهم در رابطه با اخذ اقامت ترکیه بپردازیم. تا پایان با ما همراه باشید.

سرفصل محتوا نمایش

کیملیک ترکیه یا کارت اقامت ترکیه چیست؟

اگر برای دریافت اقامت ترکیه اقدام کرده باشید، در انتها به شما یک کارت اقامتی اعطا خواهد شد. به این کارت اقامت در اصطلاح ترکی کیملیک کارت نیز گفته می‌شود. در حقیقت کیملیک در زبان ترکی به معنای هویت بوده و این کارت همه هویت یک مهاجر را در بر می‌گیرد. خوب است بدانید که یک کد 11 رقمی روی این کارت حک شده است. دو رقم ابتدایی آن عدد 99 به معنای TC نامبر شخص بوده که مخفف جمهوری ترکیه است. اعتبار کارت اقامتی به مدت‌زمان اقامت شما بستگی داشته و قابل تمدید است. دقت کنید که داشتن کیملیک کارت تنها به شما این اجازه را می‌دهد که در ترکیه زندگی کنید. برای دریافت حق شهروندی و یا اخذ پاسپورت ترکیه، این کارت اقامتی فاقد ارزش است.

اقامت رایگان ترکیه

اقامت رایگان ترکیه چیست؟

اخذ اقامت ترکیه در هر حالت هزینه‌های خاص خود را دارد. اما اگر بخواهیم از اقامت‌های بسیار ارزان‌قیمت صحبت کنیم، باید بگوییم که اقامت از طریق پناهندگی، اقامت از طریق ازدواج و اقامت کاری، ارزان‌ترین روش‌های اقامت هستند.

شرایط جدید اقامت ترکیه ۲۰۲۳

ما در این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما را با تمام نکات مهم در رابطه با دریافت اقامت ترکیه آشنا کنیم. اما در اینجا موردی که در سال 2023 تغییر کرده است، مربوط به خرید ملک در برخی مناطق استانبول است. خوب است بدانید با خرید ملک در منطقه فاتح استانبول، اقامت ترکیه به کسی اعطا نخواهد شد. البته اجاره خانه در این منطقه برای دانشجویان آزاد است.

شرایط اقامت در ترکیه برای ایرانیان 2023

شرایط اخذ اقامت ترکیه برای همه افراد دنیا مشابه بوده و ایرانیان نیز می‌توانند از یکی از روش‌ها، اقامت این کشور را اخذ کنند.

صفر تا صد قانون اقامت ترکیه ۲۰۲۳

برای اینکه بخواهید از طریق یکی از روش‌های دریافت اقامت ترکیه اقدام به اخذ اقامت این کشور کنید، بهتر است با قوانین این کشور در این زمینه آشنایی داشته باشید.

مزایای اقامت ترکیه

اخذ اقامت ترکیه در سال‌های گذشته در بین ایرانیان محبوبیت بالایی پیدا کرده است. درواقع مزایای بی‌شماری که اقامت ترکیه برای افراد به همراه دارد، باعث شد تا در 5 سال گذشته، ترکیه بیشترین مهاجرینش را از بین ایرانیان داشته باشد. برخی از این مزایا عبارت‌اند از:

  • زندگی در یک کشور توریستی خوش آب‌وهوا
  • بهره‌مندی از زندگی باکیفیت اما کم‌هزینه‌تر نسبت به کشورهای اروپایی
  • اجباری نبودن ماندن در خاک ترکیه برای دریافت پاسپورت این کشور
  • دستیابی به بازار بزرگ جهانی برای فروش و صادرات کالا
  • امکان داشتن روابط تجاری بین‌المللی
  • امکان تحصیل رایگان در مدارس دولتی برای اعضای خانواده
  • نزدیک بودن فاصله ترکیه تا ایران
  • نزدیکی فرهنگی ایران و ترکیه

معایب اقامت ترکیه

دریافت اقامت ترکیه در کنار مزایای بی‌شماری که دارد، معایبی نیز دارد. برخی از این معایب عبارت‌اند از:

  • نیاز به دانستن زبان ترکی برای زندگی در این کشور
  • هزینه بالای بنزین
  • بالا بودن نرخ مالیات
  • کم بودن امنیت در بعضی از شهرها
  • وجود فیلترینگ و سانسور

بیشتر بدانید: صفر تا صد تحصیل در ترکیه؛ شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی ترکیه 2023

مزایای اقامت ترکیه

هزینه دریافت اقامت ترکیه 2023

موضوع مهمی که در مورد اخذ اقامت ترکیه وجود دارد، هزینه‌های مربوط به آن است. همان‌طور که می‌دانیم، برای دریافت اقامت این کشور راه‌های مختلفی وجود دارد. هرکدام از این راه‌ها هزینه مختص خود را داشته و در شرایط متفاوت نیز فرق خواهد داشت. در ادامه سعی کرده‌ایم با معرفی هر روش، هزینه آن را نیز به‌طور نسبی بیان کنیم.

شرایط اقامت دائم در ترکیه 2023

دریافت اقامت ترکیه به‌صورت دائم و یا همان اخذ شهروندی ترکیه، شرایط خاص خود را دارد. طبق قانون این کشور، فردی که تقاضای شهروندی و یا اقامت دائم این کشور را دارد، باید حداقل 5 سال به‌طور مداوم در خاک این کشور حضور داشته، شرایط مالی خوب داشته باشد، از بیمه برخوردار باشد و هیچ‌گونه موارد کیفری نداشته باشد. در این صورت شما به‌عنوان یک فرد خارجی می‌توانید تقاضای شهروندی و پاسپورت این کشور را دهید.

بیشتر بدانید: اخذ شهروندی ترکیه: مدارک، مراحل و نحوه دریافت شهروندی ترکیه 2023

هزینه اقامت دائم در ترکیه

همان‌طور که در قسمت هزینه اخذ اقامت ترکیه بیان کردیم، هزینه اقامت کاملا به روشی که هر فرد با آن اقامت خود را دریافت می‌کند بستگی دارد.

معرفی سایت اقامت ترکیه

برای دریافت اقامت ترکیه به سایت مهاجرتی این کشور نیاز خواهید داشت. همه اطلاعات به‌روز شده در این سایت در دسترس قرار دارد. آدرس وب‌سایت اداره مهاجرت ترکیه یا گوچ ادارسی، https://www.goc.gov.tr است.

شماره تلفن های اداره مهاجرت ترکیه

اگر در زمینه اخذ اقامت ترکیه اطلاعات موردنظر خود را در سایت این اداره پیدا نکردید، می‌توانید با شماره تلفن‌هایی که در سایت مهاجرت ترکیه اعلام‌ شده است، تماس برقرار کنید. این شماره تلفن برای افرادی که در داخل خاک ترکیه هستند عدد 157 و برای افراد خارج از ترکیه 00903121571122 است.

مدارک لازم برای اقامت ترکیه 2023

مدارک لازم برای دریافت اقامت ترکیه در روش‌های مختلف، تا حدی متفاوت است. اما در حالت کلی هر فرد باید این مدارک را برای اخذ اقامت این کشور ارائه دهد:

  • کپی تمام مدارک هویتی فرد
  • فرم راندوو
  • چهار قطعه عکس 4*6 با پس‌زمینه سفید
  • ارائه تمکن مالی
  • بیمه سلامت
  • کد مالیاتی

مراحل دریافت اقامت ترکیه

مراحل دریافت اقامت ترکیه

اخذ اقامت ترکیه مراحل مشخصی دارد که هر فرد باید این مراحل را طی کند. ما در ادامه این مراحل را به‌طور دقیق مورد بررسی قرار داده‌ایم.

پر کردن فرم راندوو

فرم راندوو در حقیقت فرم نوبت یا قرار ملاقات است. برای دریافت اقامت ترکیه شما ابتدا باید این فرم را پر کنید تا در نوبت قرار گیرید. برای پر کردن فرم راندوو باید به سایت اداره مهاجرت ترکیه که قبل‌تر معرفی شد، مراجعه کنید. پس از ارسال این فرم، باید منتظر اعلام زمان مصاحبه یا مراجعه به اداره مهاجرت بمانید.

نوتر کردن اجاره نامه محل سکونت

دفاتر اسناد رسمی در ترکیه به نوتر معروف هستند. شما باید در مرحله بعد، برای ثبت آدرس محل سکونت خود، با در دست داشتن اجاره‌نامه، به این دفاتر مراجعه کنید. البته حضور صاحب‌خانه نیز الزامی است. دقت کنید که تعداد اعضای خانواده در نوتر کردن باید ذکر شود، چراکه هزینه نوتر کردن به ازای تعداد نفرات خانواده خواهد بود.

خرید بیمه درمانی

داشتن بیمه درمانی برای اخذ اقامت ترکیه الزامی است. بنابراین فرد باید همان ابتدا برای خود و خانواده خود بیمه درمانی خریداری کند.

دریافت کد مالیاتی

خوب است بدانید هر فرد قبل از رسیدن وقت مصاحبه، باید کد مالیاتی خود را دریافت کند. برای دریافت این کد، باید به اداره ورگی یا همان اداره مالیات مراجعه کنید. با این کد هر فرد پرداخت‌های دولتی مانند حق خاک و هزینه کارت را انجام می‌دهد.

دریافت نوماراتاژ

دریافت سند نوماراتاژ یکی از مهم‌ترین موارد در مراحل دریافت اقامت ترکیه به شمار می‌رود. این سند در حقیقت آدرس محل سکونت فرد را نشان خواهد داد. برای دریافت این سند باید به نزدیک‌ترین شهرداری محل سکونت خود در ترکیه مراجعه کنید.

پرداخت پول خاک ترکیه

یکی از مواردی که دولت ترکیه برای خارجی‌ها در نظر گرفته است، مالیات زندگی روی خاک این کشور است. افراد زیر ۱۸ سال ۴۰ دلار و افراد بالای هجده سال ۸۰ دلار به این منظور باید بپردازند. شما با کد مالیاتی خود در اداره مالیات می‌توانید برای پرداخت حق خاک اقدام کنید.

مصاحبه اقامت ترکیه

زمان مصاحبه توسط اداره مهاجرت ترکیه به فرد پیامک و یا ایمیل می‌شود. در روز مصاحبه شما نزدیک کارشناس فراخوانده می‌شوید. بهتر است برای عدم وجود مشکل در روند اخذ اقامت ترکیه همه مدارک لازم را داشته باشید و تمکن مالی خود را ثابت کنید.

چگونگی دریافت اقامت ترکیه

دولت ترکیه سایت خاص خود را در جذب سرمایه‌های خارجی به کار گرفته است. با توجه به این سایت‌ها، دریافت اقامت ترکیه با توجه به شرایط و سرمایه هر فرد با دیگری متفاوت است. مدت‌زمان اقامت هر فرد نیز با توجه به میزان سرمایه و روشی که از آن برای اخذ اقامت خود استفاده کرده متفاوت خواهد بود. ما در ادامه سعی کردیم تا به همه این روش‌ها بپردازیم.

انواع روش دریافت اقامت ترکیه 2023

همان‌طور که بارها به این موضوع اشاره کردیم، اخذ اقامت ترکیه با روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. این روش‌ها عبارت‌اند از:

  • خرید ملک
  • ثبت شرکت
  • تحصیل
  • کار
  • ازدواج
  • اجاره خانه
  • سرمایه‌گذاری

دریافت اقامت ترکیه با خرید ملک

خرید ملک یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای دریافت اقامت ترکیه در سال‌های اخیر بود. از آنجایی‌ که فرد می‌تواند با اجاره خانه‌ درآمد خوبی داشته باشد و حتی ملک را برای فرزندانش به ارث بگذارد، ایرانی‌های زیادی به خرید ملک در این کشور روی آوردند. شما به این منظور حداقل به 75 هزار دلار نیاز خواهید داشت. اقامت شما با خرید خانه یک‌ساله بوده و همه‌ساله قابل تمدید است.

بیشتر بدانید: مراحل و شرایط خرید ملک در ترکیه: قیمت خانه در استانبول 2023

دریافت اقامت ترکیه از طریق اجاره ملک

دریافت اقامت ترکیه از طریق اجاره ملک

خوب است بدانید که شما می‌توانید از طریق اقامت توریستی و اجاره ملک در ترکیه، اقامت این کشور را دریافت کرده و به‌طور سالانه آن را تمدید کنید. اخذ اقامت ترکیه از این روش البته کمی پیچیدگی دارد. فرد با اجاره یک ‌خانه و پرداخت ماهیانه هزینه‌ای به میزان 1000 لیر می‌تواند تا یک سال در این کشور اقامت داشته باشد. البته اگر این اقامت زیر یک سال باشد مبلغ به 2000 تا 3000 لیر افزایش پیدا می‌کند.

گرفتن اقامت ترکیه با اجاره خانه

برای اخذ اقامت این کشور از طریق اجاره ملک و ویزای توریستی، فرد باید حداقل 6 هزار دلار در حساب بانکی خود داشته باشد. در این روش مجوز یک‌ساله اقامت صادر می‌شود اما فرد اجازه کار و تحصیل ندارد. به‌منظور کار یا تحصیل باید مجوزی جدا صادر شود.

ریسک اقامت توریستی در ترکیه از طریق اجاره‌نامه

دریافت اقامت ترکیه از طریق اجاره‌نامه کمی ریسکی و پیچیده است. این موضوع به این دلیل است که اداره مهاجرت ترکیه در بسیاری از موارد این درخواست را رد و یا همان ریجکت می‌کند.

مدارک لازم برای دریافت اقامت یکساله ترکیه از طریق اجاره خانه

مدارکی که شما برای دریافت اقامت این کشور با اجاره ملک نیاز دارید عبارت‌اند از:

  • پرینت فرم راندوو
  • نوتر کردن اجاره‌نامه
  • بیمه درمانی
  • دریافت کد مالیاتی
  • پرداخت هزینه کارت کیملیک
  • پرداخت هزینه خاک کشور
  • چهار قطعه عکس پاسپورتی
  • کپی مدارک هویتی

دریافت اقامت ترکیه از طریق کار

اگر مهارت خاصی دارید و به زبان ترکی مسلط هستید، می‌توانید از روش کاری به اخذ اقامت ترکیه فکر کنید. به این منظور ابتدا باید رزومه کاری‌تان را برای یک کارفرما ارسال کرده تا کارفرما در صورت رضایت، کارهای اقامتی شما را در ترکیه انجام دهد. شما می‌توانید از طریق سایت کاریابی ترکیه شغل‌های مورد نیاز این کشور را پیدا کنید.

دریافت اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت

اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت در این کشور طرفداران زیادی دارد. در واقع ارزان بودن مراحل آن و کم بودن مالیات در این کشور، از دلایل پرطرفدار بودن آن است. در کشور ترکیه به‌طورکلی ۷ نوع شرکت قابل ثبت است که دو نوع ANONIM و LIMITED از پرکاربردترین نوع آن‌ها به شمار می‌روند. شما برای ثبت شرکت به حداقل 50 هزار لیر ترکیه نیاز خواهید داشت. خوب است بدانید که شما برای راه‌اندازی کافه و رستوران، آرایشگاه، خیاطی و غیره نیز نیاز به ثبت شرکت دارید.

بیشتر بدانید: صفر تا صد ثبت شرکت در ترکیه 2023 : انواع، مراحل و قوانین

دریافت اقامت ترکیه از طریق ازدواج

اگر فردی با یک شهروند کشور ترکیه ازدواج کند، موفق به اخذ اقامت ترکیه خواهد شد. البته دقت کنید که برای دریافت شهروندی و پاسپورت این کشور، ازدواج شما باید حداقل تا 3 سال تداوم داشته باشد.

اخذ اقامت تحصیلی در ترکیه

وجود دانشگاه‌های معتبر در کشور ترکیه و باارزش بودن مدارک آن‌ها در دنیا، باعث شده تا افراد زیادی این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. دریافت اقامت ترکیه از روش تحصیلی بر دو نوع است. نوع اول را می‌توان اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه‌های این کشور دانست. و نوع دوم ثبت‌نام در یکی از موسسات ترکیه است. برای مثال فرد در یکی از موسسات برای یادگیری زبان ترکی ثبت‌نام می‌کند. در این روش اقامت فرد یک‌ساله خواهد بود.

اخذ اقامت سرمایه گذاری ترکیه

دریافت اقامت ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری را می‌توان یکی از روش‌های پرهزینه اخذ اقامت این کشور به شمار آورد. شما برای این منظور به حداقل 60 هزار دلار احتیاج خواهید داشت. اما خوب است بدانید با این مبلغ سرمایه‌گذاری موفق به اخذ پاسپورت و شهروندی ترکیه نخواهید شد. اگر قصد دریافت پاسپورت و شهروندی از این طریق دارید، باید حداقل 250 هزار دلار سرمایه‌گذاری کنید.

بیشتر بدانید: سرمایه گذاری در ترکیه: مهاجرت سرمایه گذاری ترکیه و اقامت 2023

نحوه دریافت مجوز اقامت کوتاه مدت

خوب است بدانید که تقریبا همه اقامت‌های کشور ترکیه به‌نوعی همان اقامت کوتاه‌مدت محسوب می‌شوند. به هر روشی که قصد دریافت اقامت را داشته باشید، باید برای دریافت مجوز خود از طریق سایت مهاجرت ترکیه اقدام کنید.

گرفتن اقامت توریستی ترکیه

گرفتن اقامت توریستی ترکیه

دریافت اقامت ترکیه به‌عنوان یک توریست، کار بسیار ساده‌ای است. ایرانی‌ها برای ورود به خاک ترکیه نیاز به دریافت ویزا ندارند؛ البته اگر این سفر کمتر از 90 روز باشد. اخذ این اقامت کار راحتی بوده و فرد باید حداقل 48 ساعت قبل از سفر خود اقدام به دریافت ویزای الکترونیکی خود کند. به این منظور، پاسپورت فرد باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.

مدت زمان ویزای توریستی در ترکیه

اخذ اقامت ترکیه به‌عنوان یک توریست، کار بسیار راحتی است. این اجازه اقامت مدت‌زمان 3 ماه دارد و در صورتی ‌که فرد بیشتر از این مدت در خاک ترکیه بماند، باید جریمه بپردازد.

از چه راه‌هایی می‌توان اقامت توریستی یک‌ساله اخذ کرد؟

دریافت اقامت ترکیه به‌عنوان یک توریست مراحل مشخصی داشته و مدت‌زمان این اقامت، 3 ماه است. اما در برخی از موارد فرد قصد بیشتر ماندن در خاک این کشور را دارد. در موارد خاص، فرد می‌تواند اقامت توریستی یک‌ساله را دریافت کنند. برای مثال با اجاره ملک و یا ثبت‌نام در یکی از موسسات آموزشی شما می‌توانید اقامت توریستی یک‌ساله را دریافت کنید.

آیا امکان کار از طریق اقامت توریستی ترکیه وجود دارد؟

خوب است بدانید اخذ اقامت توریستی ترکیه، امکان کار و یا تحصیل در این کشور را به فرد نخواهد داد.

قوانین اقامت توریستی ترکیه به چه‌صورتی است؟

همان‌طور که به این موضوع اشاره کردیم، اقامت توریستی ترکیه 90 روزه است و اگر فرد بیشتر از این مدت در این کشور بماند، باید جریمه بپردازد. فرد خارجی با داشتن این ویزای توریستی، حق کار و یا تحصیل در ترکیه را ندارد.

نحوه تمدید اقامت توریستی در ترکیه

گاهی فرد نیاز دارد تا مدت‌زمان بیشتری در کشور ترکیه بماند. در این صورت با داشتن ویزای توریستی 90 روزه، حتما باید از زمانی که ویزای شما 60 روز اعتبار دارد، اقدام به تمدید آن کنید. برای تمدید کیملیک، ابتدا فرم راندوو را پر کرده و به اداره مهاجرت مراجعه، و مدارک را تحویل می‌دهید. در صورت تایید درخواست، کارت برای شما ارسال خواهد شد.

بیشتر بدانید: برگزاری مراسم در ترکیه: هزینه عروسی ایرانی در استانبول و آنتالیا ترکیه 2023

مهم‌ترین هزینه‌های زندگی در ترکیه

در این مقاله به روش‌های اخذ اقامت ترکیه و هزینه آن‌ها اشاره کردیم، اما باید بگوییم که هزینه زندگی در این کشور را نیز باید حتما از قبل حساب کنید. اگرچه در این روزها قیمت هر چیزی نوسانات شدیدی را تجربه می‌کند، اما حدود برخی از مهم‌ترین هزینه‌های زندگی در ترکیه به این شرح است:

  • اجاره یک خانه 70 متری: 700 تا 800 لیر به‌طور ماهیانه
  • هر لیتر بنزین: 6.5 لیر
  • یک کیلو برنج: 23 لیر
  • یک کیلو گوشت گاو: 154 لیر
  • 12 عدد تخم‌مرغ: 26 لیر

مدت زمان دریافت کارت اقامت ترکیه

دریافت کارت اقامت ترکیه با توجه به روشی که شما برای آن اقدام کرده‌اید، ممکن است زمان متفاوتی داشته باشد. اما به‌طور متوسط پس از اتمام همه مراحل، این کارت اقامت بین 2 تا 7 روز کاری صادر می‌شود.

ریجکت شدن درخواست اقامت ترکیه

اگرچه دریافت اقامت ترکیه کار پیچیده‌ای نیست، اما باید بدانید اگر همه این مراحل را با دقت و صحیح انجام ندهید، درخواست شما ریجکت یا رد خواهد شد. همین موضوع اهمیت داشتن مشاور و وکیل مهاجرت ترکیه را نشان می‌دهد. پس از ریجکت شدن درخواست، فرد 10 روز فرصت دارد تا خاک ترکیه را ترک کند. اگر قصد اقدام مجدد را دارید، به مدت 60 روز از زمان صدور نامه فرصت خواهید داشت تا مراحل قانونی را دوباره آغاز کنید.

بیشتر بدانید: صفر تا صد اجاره ماشین در ترکیه: هزینه کرایه ماشین در استانبول 2023

سوالات متداول درباره اخذ اقامت ترکیه

سوالات متداول درباره اخذ اقامت ترکیه

ما در این مقاله سعی کردیم تا به همه موارد مهم در زمینه اخذ اقامت ترکیه بپردازیم. اگر همچنان در این زمینه سوالاتی برایتان مطرح است، در ادامه با ما همراه باشید. ما به برخی از متداول‌ترین سوالات شما پاسخ داده‌ایم.

سریع‌ترین و کم هزینه‌ترین روش اخذ اقامت ترکیه چیست؟

سریع‌ترین روش اخذ اقامت، اقامت توریستی است که البته مدت آن محدود خواهد بود.

بهترین روش اخذ اقامت دائمی ترکیه چیست؟

بهترین روش دریافت اقامت ترکیه به‌صورت دائم، سرمایه‌گذاری و یا ثبت شرکت در این کشور است.

اقامت ترکیه یک ساله چیست؟

باید بگوییم که همه اقامت‌های ترکیه، یک‌ساله هستند که فرد در صورت واجد شرایط بودن می‌تواند آن را تمدید کند.

اقامت طولانی مدت ترکیه چیست؟

اگر پس از اخذ اقامت ترکیه از هر روشی، قصد دریافت اقامت دائم این کشور را دارید، بهتر است بدانید که شما با 5 سال تمدید ویزای خود، در صورت عدم وجود مشکل، می‌توانید به‌طور دائم در این کشور بمانید.

شرایط جدید اقامت ترکیه کدامند؟

در این مقاله همه شرایط جدید اخذ اقامت این کشور ذکر شده است. اما خوب است به‌طور مداوم در لحظه، سایت اداره مهاجرت ترکیه و اطلاعات به‌روزرسانی شده آن را چک کنید.

شرایط اقامت در ترکیه برای ایرانیان چیست؟

اقامت ترکیه برای ایرانیان مانند دیگر خارجی‌ها در کشور ترکیه است.

هزینه اقامت دائم در ترکیه چقدر است؟

هزینه اقامت دائم در ترکیه به شرایط زندگی هر فرد بستگی دارد.

بیشتر بدانید: صفر تا صد راه اندازی کسب و کار در ترکیه: بهترین شغل در ترکیه برای ایرانیان 2023

سخن پایانی

دریافت اقامت ترکیه در سال‌های اخیر بین ایرانی‌ها محبوبیت پیدا کرده است. روش‌های اخذ اقامت ترکیه عبارت‌اند از: ثبت شرکت، سرمایه‌گذاری، تحصیلی، کاری، ازدواج و خرید ملک. هر کدام از این روش‌ها هزینه و شرایط خاص خود را دارد. اگرچه دریافت اقامت این کشور کار پیچیده‌ای نیست، اما شما برای ریجکت نشدن و همچنین داشتن بهترین انتخاب‌ها، به یک مشاور و وکیل مهاجرت ترکیه نیاز خواهید داشت.

5/5 - (2 امتیاز)

نظر شما