برگزاری مراسم در ترکیه: هزینه عروسی ایرانی در استانبول و آنتالیا ترکیه 2024

توسط: ادمین 22 فروردین 1402

توجه:

مطالب قانونی نوشته شده در این مقاله متعلق به تاریخ نوشته شدن آن است و برای اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر با کارشناسان ما در مجموعه پالافکس در ارتباط باشید.

چقدر درباره برگزاری مراسم در ترکیه می‌دانید؟ آیا رویای مراسم عروسی در ترکیه را دارید؟ در این مطلب همه چیز را درباره برگزاری مراسم عقد و عروسی در ترکیه توضیح می‌دهیم.

کشور ترکیه با توجه به جذابیت‌هایی که دارد (شهرهای ساحلی، طبیعت زیبا، هتل‌های لوکس و…) یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای برگزاری عروسی محسوب می‌شود. همچنین این کشور به ایران نزدیک است و سفر به آن نیازی به ویزا ندارد. به همین دلیل برگزاری مراسم در ترکیه در میان ایرانیان هم خیلی محبوب شده است. اگر می‌خواهید با صفر تا صد برگزاری مراسم عروسی در ترکیه آشنا شوید، در این مطلب همراه ما باشید.

برگزاری مراسم در ترکیه چگونه است؟

برگزاری مراسم در ترکیه در میان ایرانیان حسابی محبوب شده است؛ چرا که این کشور به ایران نزدیک است و برای سفر به آن نیازی به ویزا نیست. از طرف دیگر ترکیه کشوری مدرن است و در عین حال مکان‌های جذاب و تاریخی فراوانی دارد. همچنین این کشور اقامتگاه‌های عروسی زیادی دارد که انواع عروسی‌ها از جمله عروسی‌های هندی، پاکستانی، سبک عربی، لبنانی و… سالانه در آنها برگزار می‌شوند.

تشریفات عروسی در ترکیه

برگزارکننده‌های مراسم‌های عروسی می‌توانند انواع خدمات را برای برگزاری مراسم عروسی در ترکیه فراهم کنند؛ خدماتی چون فیلمبرداری، میکاپ عروس و داماد، اجاره خودرو عروسی، تهیه لباس عروس، اجاره کشتی تفریحی، رزرو پرواز و هتل برای عروس و داماد و مهمانان آنها و پذیرایی مراسم.

بیشتر بدانید: اخذ شهروندی ترکیه: مدارک، مراحل و نحوه دریافت شهروندی ترکیه 2024

برگزاری مراسم در ترکیه

شرایط برگزاری مراسم در ترکیه

شرایط خاصی برای برگزاری مراسم در ترکیه وجود ندارد. شما به راحتی می‌توانید با پرداخت مبلغی به مجموعه‌های برگزارکننده عروسی، همه چیز را به دست متخصصان بسپارید؛ از رزرو جا گرفته تا گرفتن بلیط برای مهمانان. اما به چند نکته باید توجه داشته باشید: انتخاب مکان (هتل‌ها، قصرها، خانه‌های سنتی و محل‌های تفریحی)، انتخاب غذا و شیرینی (غذاهای محلی، کباب و انواع خورش‌ها)، انتخاب لباس عروس و داماد (لباس‌های سنتی مانند کیناره یا فاتحه برای عروس‌ها و تشک‌در یا فرنگی برای دامادها یا لباس‌های مدرن و امروزی) و انتخاب نوع موسیقی (از موسیقی‌های محلی گرفته تا آهنگ‌های جدیدتر و مدرن‌تر).

بهترین زمان برگزاری جشن عروسی در ترکیه

اگر دوست دارید مراسم خود را در فضای باز برگزار کنید، بهترین زمان برگزاری مراسم عروسی در ترکیه دو ماه آخر فصل بهار یا دو ماه اول فصل پاییز است. در فصل زمستان و اوایل بهار بارندگی در این کشور زیاد است و از طرف دیگر تابستان نیز به دلیل نزدیکی به دریا گرم و شرجی‌ست. به همین دلیل این دو فصل برای برگزاری مراسم مناسب نیستند.

بیشتر بدانید: صفر تا صد تحصیل در ترکیه؛ شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی ترکیه 2024

انواع خدمات برگزاری مراسم عروسی در ترکیه

از خدمات برگزاری مراسم عروسی در ترکیه می‌توانیم به فیلمبرداری و عکاسی، آرایش عروس و داماد، اجاره خودرو عروسی، تهیه لباس عروس، اجاره کشتی تفریحی، رزرو پرواز و هتل برای عروس و داماد و مهمانان آنها و پذیرایی مراسم اشاره کنیم.

مواردی که باید برای عروسی در ترکیه به آنها توجه کنید

چند نکته است که اگر قصد برگزاری مراسم در ترکیه را دارید باید به آنها توجه کنید:

  • کشورهای دیگری هم هستند که برای برگزاری مراسم‌های مختلف مناسبند. اگر از نظر بودجه محدودیتی ندارید، در مورد آنها هم تحقیق کنید.
  • دقت داشته باشید که باید هزینه رفت و آمد و اقامت همه مهمانان را پرداخت کنید.
  • در مورد برگزاری عروسی در کشتی تفریحی هم باید از قبل در مورد هزینه‌ها، امکان حضور مهمانان، تعداد نفراتی که می‌توانید دعوت کنید و امکانات کشتی کاملا تحقیق کنید.

بیشتر بدانید: دریافت اقامت ترکیه 2024: چگونگی اخذ اقامت ترکیه

برگزاری مراسم در ترکیه

انواع برگزاری مراسم در ترکیه

در ترکیه می‌توانید مراسم‌های گوناگونی را با سبک‌های مختلف برگزار کنید؛ از عقد و عروسی گرفته تا مراسم‌های سالگرد، از مراسم‌های کاملا سنتی گرفته تا مهمانی‌های به‌روز و مجلل.

برگزاری مراسم عقد در ترکیه

برای مراسم عقد در ترکیه به مدارک زیر نیاز دارید:

  • گواهی تجرد
  • اصل پاسپورت
  • ۶ تا ۸ قطعه عکس رنگی تمام رخ
  • کارت ملی
  • اصل شناسنامه یا برگه تولد
  • گواهی سلامت
  • طلاق نامه (برای افرادی که جدا شده‌اند.)
  • دو نفر شاهد
  • مترجم رسمی
  • ر‍ضایت‌نامه پدر (برای دخترانی که ازدواج اول‌شان است.)

هزینه برگزاری مراسم عقد در ترکیه

هزینه برگزاری مراسم عقد در ترکیه کاملا به شرایط شما بستگی دارد؛ اینکه آیا بعد از عقد مراسم جشنی هم دارید، تعداد مهمانان چند نفر است، یک مراسم ساده می‌خواهید یا به دنبال جشنی مجلل هستید، استفاده از موسیقی زنده، هزینه میکاپ عروس و آتلیه عکاسی. همه این موارد روی هزینه مراسم عقد در ترکیه تاثیرگذار خواهند بود.

برگزاری مراسم ازدواج در ترکیه

برای برگزاری مراسم عقد و ازدواج در ترکیه باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مراجعه به کنسولگری ترکیه
  • گرفتن تاییدیه از وزارت امور خارجه ترکیه برای ثبت ازدواج بین‌المللی
  • آزمایش‌های پزشکی عروس و داماد
  • اخذ فرم‌های ازدواج از شهرداری و تایید در دفاتر رسمی
  • تعیین وقت عقد رسمی
  • رزرو مکان و خدمات عروسی
  • ثبت ازدواج در سفارت ایران

اما اگر در ایران عقد شما ثبت شده است و فقط برای برگزاری مراسم عروسی در ترکیه به این کشور سفر می‌کنید، نیازی به این مراحل نیست و فقط با رزرو جا و کارهای مربوط به رفت و آمد و هتل مهمانان می‌توانید مراسم خود را با جذاب‌ترین خدمات و شرایط برگزار کنید.

هزینه برگزاری مراسم عروسی در ترکیه

سوال بسیاری از افراد در مورد هزینه برگزاری مراسم در ترکیه است. هزینه یک شام عروسی در ترکیه چیزی حدود ۱۵۰ تا ۳۵۰ یورو است. هزینه‌های دکوراسیون نیز از ۷۰۰۰ یورو شروع می‌شوند و تا ۱۵۰۰۰ یورو نیز می‌رسند و با توجه به خواسته‌های شما، این هزینه بالاتر هم ممکن است برود. هزینه عکاسی از ۱۵۰ یورو در ساعت شروع می‌شود. هزینه دیگر خدمات مانند میکاپ و موسیقی با توجه به خدماتی که می‌گیرید کاملا متغیر است. یکی دیگر از هزینه‌های مهم برگزاری مراسم عقد در ترکیه، هزینه هتل و اقامت مهمانان است که با توجه به طبقه‌بندی هتل، مکان هتل، تعداد اتاق‌های مورد نیاز و البته ماه می‌تواند خیلی متفاوت باشد.

بیشتر بدانید: سرمایه گذاری در ترکیه: مهاجرت سرمایه گذاری ترکیه و اقامت 2024

برگزاری عروسی ایرانی در ترکیه

نحوه برگزاری عروسی ایرانی در ترکیه

مدارک مورد نیاز و مراحل مراسم عقد در ترکیه را پیش‌تر توضیح دادیم. سبک عروسی دیگر کاملا در دستان شماست و با هر استایلی که بخواهید می‌توانید مراسم خود را برگزار کنید؛ از یک مراسم کاملا سنتی و ساده گرفته تا عروسی روی کشتی و مهمانی‌های مجلل.

هزینه عروسی ایرانی در ترکیه

پیش‌تر در مورد هزینه برخی خدمات در ترکیه توضیح دادیم. اما باز هم باید تاکید کنیم که هزینه برگزاری مراسم در ترکیه کاملا به نوع خدماتی که شما می‌خواهید بستگی دارد و نمی‌توان نرخ مشخصی را برای آن تعیین کرد. به عنوان مثال اگر مشکلی از نظر بودجه ندارید، می‌توانید مراسم خود را روی یک کشتی مجلل برگزار کنید که در ادامه بیشتر درباره این سبک عروسی در ترکیه توضیح می‌دهیم.

اجاره کشتی برای عروسی در ترکیه

بهترین مکان برای اجاره کشتی و برگزاری مراسم عروسی روی کشتی، تنگه بسفر است که دو قاره اروپا و آسیا را به یکدیگر متصل ساخته و مناظر خیره‌کننده و زیبایی دارد. معمولا در این سبک عروسی‌ها، عروس و داماد ابتدا برای عکاسی به مناطق جذاب شهر می‌روند و سپس به همراهی مهمانان سوار کشتی می‌شوند و باقی مهمانی را آنجا برگزار می‌کنند. به این صورت، در کنار مناظر جذاب و طبیعت زیبای اطراف، شبی به‌یادماندنی برای عروس و داماد و مهمانان آنها ساخته می‌شود.

همچنین مهمانان می‌توانند از خدمات دیگری چون رقص و موسیقی، آتش‌بازی، پذیرایی، برش کیک و… بهره برده و لذت ببرند. این کشتی‌ها معمولا چند طبقه هستند و یک طبقه از آنها سقفی شیشه‌ای دارد تا افرادی که دوست ندارند جریان مداوم هوا را حس کنند بتوانند در این طبقه آرامش بیشتری داشته باشند و در عین حال از مناظر لذت ببرند. البته باید توجه داشته باشید که در چنین عروسی‌هایی تعداد مهمانانی که می‌توانید دعوت کنید محدود است و این کشتی‌های مجلل معمولا می‌توانند پذیرای حدودا ۱۵۰ نفر باشند. البته کشتی‌های بزرگی با ظرفیت ۵۰۰ نفره نیز موجود هستند که قاعدتا هزینه بیشتری می‌طلبند.

نحوه اجاره کشتی برای عروسی در ترکیه

برای اجاره کشتی به شما ‍پیشنهاد می‌کنیم که خودتان اقدام نکنید و از خدمات مجموعه‌های برگزارکننده مراسمات استفاده کنید. این مراکز همه کارهای مراسم شما را خودشان انجام می‌دهند؛ از اجاره کشتی گرفته تا هماهنگی‌های دیگری که ضروری هستند. با این حال به صورت آنلاین نیز می‌توانید خودتان کشتی را اجاره کنید.

هزینه برگزاری عروسی در کشتی در ترکیه

هزینه برگزاری عروسی در کشتی در ترکیه بستگی به نوع کشتی، خدمات آن، تعداد مهمانان، مدت مراسم و… دارد. به همه این‌ها هزینه‌های سفر و اقامت نیز اضافه می‌شوند. در نتیجه نمی‌توان نرخ مشخصی را برای آن تعیین کرد. با این حال باید بدانید که هزینه عروسی در کشتی به نسبت مکان‌های دیگر گران‌تر است و بیشتر از ۱۹ هزار لیر می‌شود.

بیشتر بدانید: مراحل و شرایط خرید ملک در ترکیه: قیمت خانه در استانبول 2024

برگزاری مراسم عروسی در ترکیه

شهرهای برگزاری مراسم عروسی در ترکیه

در شهرهای مختلفی از ترکیه می‌توانید مراسم خود را برگزار کنید؛ از جمله استانبول، آنتالیا و بدروم.

برگزاری مراسم عروسی در آنتالیا

آنتالیا یکی از شهرهای ساحلی ترکیه محسوب می‌شود که برای برگزاری مراسم‌های عقد و عروسی خیلی محبوب است. این شهر مناطق جذاب زیادی برای برگزاری عروسی دارد؛ از جمله کالیچی، کمر، آلانیا، بلک، کاس، ساید و هتل Mardan Palace Antalya.

عروسی در هتل چراغان استانبول

کاخ چراغان استانبول (Çırağan Kempinski) به عنوان آخرین کاخ عثمانی شناخته می‌شود و یکی از بهترین مکان‌ها برای برگزاری مراسم عروسی در ترکیه است. استانبول یکی از جذاب‌ترین و رمانتیک‌ترین شهرها برای برگزاری مراسم عروسی محسوب می‌شود و با جذابیت‌های تاریخی و شهری که دارد می‌تواند یک عروسی به‌یادماندنی را برای شما به ارمغان بیاورد. هتل چراغان سالن عظیمی به نام Ballroom Çırağan دارد که به تنهایی می‌تواند عروسی شما را افسانه‌ای سازد.

بیشتر بدانید: صفر تا صد اجاره ماشین در ترکیه: هزینه کرایه ماشین در استانبول 2024

مراسم عروسی در هتل قصر Ciragan Palace Kempinski

هتل قصر Ciragan Palace Kempinski در واقع همان هتل چراغان استانبول است که در قسمت قبلی درباره آن توضیح دادیم.

جشن عروسی در هتل چهار فصل استانبول

هتل چهار فصل استانبول (Four Seasons Hotel Istanbul) یکی دیگر از عمارت‌های شهر استانبول است که برای برگزاری مراسم در ترکیه و جشنی مجلل خیلی مناسب است. از امکانات آن می‌توانیم به دو سالن، یازده فضای مختلف، ظرفیت پذیرایی از حدود ۵۰۰۰ نفر و تخصص در پخت کیک‌های عروسی اشاره کنیم.

معرفی تالار های عروسی در ترکیه

تالارهای عروسی مختلفی در ترکیه مشغول به کار هستند که به راحتی می‌توانید با توجه به بودجه خود از میان آنها انتخاب کنید. پیشنهاد ما به شما این است که برای انتخاب تالار از مشاوره با متخصصان مجرب در تیم پالافکس بهره ببرید تا شبی خاطره‌انگیز را برای خود و مهمانان‌تان بسازید.

برگزاری مراسم در ترکیه با مشاوران پالافکس

پالافکس تیمی حرفه‌ای در آلانیا است که خدمات مختلفی را به مشتریان خود ارائه می‌کند؛ از جمله دریافت اقامت ترکیه، سرمایه‌گذاری در ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه، خرید ملک در ترکیه و اجاره ماشین در ترکیه. اگر قصد برگزاری مراسم در ترکیه را دارید، می‌توانید با مجموعه پالافکس تماس بگیرید و با مشاوران ما صحبت کنید تا برای شما شبی خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی را رقم بزنیم.

بیشتر بدانید: صفر تا صد ثبت شرکت در ترکیه : انواع، مراحل و قوانین 2024

برگزاری مراسم عروسی در خارج از کشور

سوالات متداول درباره برگزاری مراسم عروسی در خارج از کشور

در ادامه به چند سوال متداول درباره برگزاری مراسم عروسی در ترکیه و در خارج از کشور پاسخ می‌دهیم.

شرایط برگزاری مراسم عروسی در ترکیه چیست؟

مدارک لازم برای عقد، رزرو مکان، رزرو بلیط برای مهمانان، رزرو هتل برای عروس و داماد و مهمانان و هماهنگی برای دیگر تشریفات عروسی مانند عکاسی و فیلمبرداری، میکاپ و لباس عروس، اجاره ماشین، موسیقی و غیره.

هزینه عروسی در ترکیه چقدر است؟

هزینه عروسی در ترکیه کاملا متغیر است و بیشتر به نوع خدماتی که می‌خواهید، تعداد مهمانان، طبقه‌بندی هتل و زمان عروسی بستگی دارد.

هزینه عروسی در کشتی در ترکیه چقدر است؟

هزینه عروسی در کشتی با توجه به نوع کشتی، تعداد مهمانان و خدماتی که می‌خواهید متفاوت است. اما معمولا این نوع عروسی گران‌تر از سایر مکان‌هاست.

بهترین زمان برگزاری جشن عروسی در ترکیه چه زمانی است؟

دو ماه آخر فصل بهار یا دو ماه اول فصل پاییز.

بیشتر بدانید: صفر تا صد راه اندازی کسب و کار در ترکیه: بهترین شغل در ترکیه برای ایرانیان 2024

سخن پایانی

در این مطلب با راهنمای کاملی از مراحل و هزینه برگزاری مراسم در ترکیه همراه شما بودیم و مروری بر بهترین مناطق و مکان‌های این کشور برای برگزاری مراسم‌های عقد و عروسی داشتیم. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری هستید، می‌توانید با مشاوران ما در گروه پالافکس تماس بگیرید.

5/5 - (3 امتیاز)

نظر شما